19 Srp 2019

Ředitel roku

Zatímco pro učitele je vyhlašováno několik soutěží, do letošního školního roku se zapomínalo, že školy řídí ředitelé. Proto společnost Tutor vyhlásila pro rok 2018/2019 1. ročník ankety Ředitel roku, jejíž výsledky byly slavnostně vyhlášeny 21. 3. 2019.

Do prvního ročníku této ankety bylo nominováno 83 ředitelů, z nichž odborná porota vybrala deset finalistů.

S radostí oznamujeme, že naše paní ředitelka Irena Meisnerová se umístila mezi prvními čtyřmi řediteli/ředitelkami základních škol.

V prosinci 2018 místostarosta pro školství Štěpán Štrébl podepsal nominaci naší paní ředitelky Ireny Meisnerové do nově vzniklé ankety Ředitel roku. Ve zdůvodnění bylo zdůrazněno, že paní ředitelka dokázala reagovat na specifické potřeby žáků bydlících ve spádové oblasti této školy, a to s ohledem na jejich individuální možnosti a schopnosti. Jasně definovala koncepci školy, autoevaluační systém a dokázala zformovat kolektiv pracovníků, jenž je vstřícný nejen k žákům, ale i k sobě navzájem, což je důležité s ohledem na žáky ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí a se speciálními vzdělávacími potřebami.

Práce ředitele školy je nelehká a mnohdy nedoceněná. Při slavnostním předávání tohoto ocenění bylo konstatováno, že se mnohdy nebere ohled na míru odpovědnosti ředitelů, zvyšující se požadavky na školu a ataky neodborné veřejnosti, která se snaží zasahovat do provozních, ale i výchovně vzdělávacích procesů. 

Václav Trojan, člen poroty a ředitel Ústavu profesního rozvoje pracovníků ve školství, připomněl chybějící standardy ředitelů a pochválil osvícené zřizovatele, kteří ředitele podporují a pomáhají jim. Za velmi důležitý aspekt považuje důvěru v rozhodování ředitele, a to důvěru ze všech stran. Zazněla i myšlenka, že nebudeme mít dobré školy, pokud nebudeme vyhledávat ředitele kultivované, zodpovědné, pracovité a nebudeme je hýčkat. 

Práce pedagogů ZŠ Cimburkova pod vedením ředitelky ing. Ireny Meisnerové je neoficiálně motivována myšlenkou čínského filozofa Konfucia: „Co mi řekneš, to zapomenu. Co mi ukážeš, na to si někdy vzpomenu. Co si vyzkouším, to mi zůstane.“ Protože právě interaktivní výuka založená na praktických činnostech, objevování a sebepoznávání přispívá k rozvoji osobnosti každého žáka. Paní ředitelce za její práci děkujeme a k jejímu ocenění blahopřejeme!